SKPB Łódź My w górach Szkolenia Relacja z szkolenia rakietowego
Relacja z szkolenia rakietowego
Autor: Szymon Gradka    Utworzone: 11.12.2018

P1130794 W dniu 17 stycznia 2009 roku pięciu naszych przewodników wzięło udział w szkoleniu dotyczącym zimowej turystyki pieszej w górach. Szkolenie zostało zorganizowane w schronisku PTTK na Turbaczu, przez Centralny Ośrodek Turystyki Górskiej PTTK z Krakowa.

P1130697 Na szkolenie dotarliśmy dwoma grupami. Pierwsza grupa złożona z prezesa naszego Koła Piotra Mączewskiego (123) oraz Konrada „Erniego” Księżopolskiego (126) dotarła już w czwartek wieczorem (15 stycznia b.r. ) do Myślenic. Tam dzięki uprzejmości naszego wielokrotnego rajdowicza Adama i jego całej Rodziny (gorące pozdrowienia!), spędzili noc by rankiem następnego dnia dostać się do wsi Lubień skąd przez Szczebel (976 m n.p.m.) powędrowali do Mszany Dolej. W Mszanie dołączył do nich Grzegorz Ciejowski (109), aby już w trójkę poprzez Tobołów (994 m n.p.m.), Obidowiec (1106 m n.p.m.) i Rozdziele (1198 m n.p.m.) wieczorową porą dotrzeć do schroniska.

P1130718 Druga grupa składająca się z Piotra Bródki (120) i Michała Kuroszczyka (124), przyjechała wczesnym rankiem do Nowego Targu i po szybkim marszu zielonym szlakiem z Kowańca przez Bukowinę Waksmundzką dołączyła do pozostałych kolegów czekających w schronisku.

Po wspólnym śniadaniu wraz z kolegami i koleżankami z innych Studenckich Kół Przewodników ruszyliśmy na krótką wycieczkę prowadzeni przez instruktora ratownictwa Podhalańskiej Grupy GOPR. Zaopatrzeni w rakiety śnieżne powędrowaliśmy przez Czoło Turbacza w stronę Mostownicy, a następnie poprzez Turbacz wróciliśmy do schroniska, nie zdając sobie często sprawy po jak grubej warstwie śniegu zdarzyło się nam chodzić.

P1130793 Popołudniu odbyły się dwie prelekcje. Pierwsza prelekcja poświęcona była bezpieczeństwu zimą w górach, z bardzo obszerną i interesującą częścią poświęconą zagrożeniom związanym z lawinami. Druga zaś dotyczyła rakiet śnieżnych. Została nam przybliżona historia ich stosowania oraz przedstawione modele współcześnie występujące.

W niedziele po śniadaniu pożegnawszy się z organizatorami i pozostałymi uczestnikami szkolenia ruszyliśmy w drogę powrotną. Poprzez przełęcz Borek dotarliśmy do miejscowości Lubomierz-Rzeki skąd autobusem pojechaliśmy do Krakowa i dalej do Łodzi.

Szkolenie przebiegało w miłej, przyjaznej atmosferze, również pogoda nam dopisywała, pozwalając cieszyć się pięknymi widokami gór w zimowej scenerii.