SKPB Łódź My w górach Rajdy Relacje z rajdów 2004 2004 - grudniowy XIII Rajd Mikołajkowy
2004 - grudniowy XIII Rajd Mikołajkowy
Autor: Szymon Gradka    Utworzone: 17.10.2018
2004 12 - rajd mikolajkowy

W dniach 09-12.XII.04 r. odbył się XIII Rajd Mikołajkowy SKPB Łódź, pod bacznym okiem Łukasza Kubali. Przy zakończeniowym kominku zasiadło 37 osób - rajdowiczów innych górskich bohaterów.

Spotkaliśmy się na stacji Łódź Kaliska o godzinie 2.15 w nocy z czwartku na piątek i ruszyliśmy pociągiem do Żywca. Tam podzieliliśmy się na dwie trasy i po podjechaniu autobusem do miejscowości wyżej położonych, wyszliśmy w góry.

Pogoda, jaka nam towarzyszyła była naprawdę piękna! Świeciło słońce i mimo, iż zimowe dnie są dość krótkie i szybko robi się ciemno, zdążyliśmy coś niecoś jeszcze zobaczyć.

Trasa, która podążałam, czyli trasa Marka Fabiańskiego i Łukasza Kubali (z takimi znakomitymi uczestnikami jak Przemek Jędraski czy Zenek Pabiańczyk), dotarliśmy do Chaty Chemików w dolinie Danielki, zatrzymując się na tradycyjną glumzę w schronisku PTT pod Mładą Horą. Tu spotkaliśmy się z trasą Tomka Bedyka.

A w Chacie Chemików, gdzie mieliśmy nocleg, zaskoczyła nas przede wszystkim … podgrzewana podłoga w łazience…Sama chatka jest natomiast najzwyklejszą chatką studencką, bardzo zresztą zadbaną i przyjemną.

Kolejny dzień przywitał nas słońcem i lekkim mrozem. Wymarzone warunki do wędrówki. Ruszyliśmy do czerwonego szlaku, po drodze zatrzymując się na dość stromej plance. Tu odbyły się zjazdy na „byle czym”, czyli poszły w ruch karimaty, reklamówki itp. Niesamowita zabawa!

W sumie przez większość dnia szliśmy przez zalesione tereny w kierunku Rycerzowej. Jednakże tuż przed zejściem do schroniska ukazał nam się widok, który zapierał dech w piersiach. Było widać wiele gór m.in. Pilsko, Babią Górę, Tatry Bielskie, Zachodnie, Niskie na Słowacji itp. itd.….

Po dojściu do schroniska na Rycerzowej zostawiliśmy plecaki i rozpoczęliśmy zjazd na tutejszej oponie. Jeszcze lepsza zabawa niż zjazd na reklamówkach. Śmiechu było, co nie miara!

Wieczorkiem odbyło się tradycyjne zakończenie rajdu. Posiedzieliśmy przy kominku, piekliśmy kiełbaski, a przez jakiś czas przygrywał nam Tomek Jarmużewski i Bartosz Zalewski - Pelton (Ze Zgórmysynów).

Ostatni dzień, czyli niedzielę, postanowiliśmy rozpocząć wschodem słońca. Nie wymagało to długiego marszu gdzieś na jakiś szczyt, ponieważ bacówka pod Wielką Rycerzową jest tak położona, że widać wschód przez okno w jadalni. Pecha mieli ci, którzy posiedzieli dłużej wczorajszego wieczora, gdyż chcąc niechcąc zostali przez nas obudzeni przed szóstą (takie jednak są czasem warunki turystyczne). Nie mieli szans za bardzo się wyspać.

My jednak tej pobudki nie żałowaliśmy. Zjedliśmy śniadanko i już o 7.30 byliśmy gotowi do wymarszu na górę Muńcuł. Widok, jaki zastaliśmy na polanie szczytowej znowu nas prawie ściął z nóg. W dole mgła a powyżej czyste, niebieskie niebo, cieplutko i piękne góry dookoła! Aż nam żal było schodzić. Jednak w końcu zeszliśmy, gdyż czekał na nas autobus a potem pociąg do Łodzi…W każdym razie tego, co zobaczyliśmy nic nam nie odbierze. Gorąco polecam kolejny rajd, czyli początek kwietnia. Zapraszamy!!!

A w tegorocznym Rajdzie Mikołajkowym przewodnicki udział wzięli:

• Przemek Jędraski (4)
  • Sławek Niewiadomski – Lopez (43)
  • Marek Fabiański (77)
  • Tomek Bedyk (82)
  • Wojtek Stachurski – Kazik (91)
  • Wojtek Lipowski – Orkan (93)
  • Anna Miecznikowska (95)
  • Janek Gargól (107)
  • Łukasz Kubala (108)

Anna Miecznikowska, blacha 95

Fotorelacje z ostatnich rajdów